There was an error in this gadget

Sunday, April 26

tagging..tagging..tagging

nih gambar desktop..
memang da lama tak tukar..
malas sangat..
gamba nih menunjukkan layout bandar alex..
bandar alex nih memanjang sepanjang laut meditranean..
30km la lbih kurang...
ermm...kenapa gamga nih?

1. gamba nih ada tunjuk San Stefano, mall terbesar di Alex...
2. nampak gamba laut yang cukup tenang!

again..i tag:

kadir
afiqkarim
luqmanbazlan
tengkunazmi
khairi

sYARAt-SyaRAT taG

1)anda perlu printscreen wallpaper anda yang tengah gune skang
2)bgtau nape anda suke wallpaper anda ituhh...
3)tag 10 people




001. Name ? Ahmad Ibrahem bin Mohd Azaman
002. Nickname(s)? baem, ayem n penulispahang
004. Zodiac sign ? Leo
005. Male or female ? Male
006. Elementary ? Baiti Jannati, SK Abu Bakar, SK tanjong lalang
007. Middle School ?Sekolah Menengah Agama Al-Khairiah, Temerloh.
008. High School ? Kolej Islam Sultan Alam Shah, Kolej Shahputra
009. College School ? Universiti Iskandariah, Iskandariah, Mesir.
010. Hair color ? blonde..kui3..black laaa
011. Long or short ? haha..dulu long, skrg short blik
012. Loud or Quiet ? very3 loud
013. Sweats or Jeans ? jeans laa
014. Phone or Camera ? both of 'em leyh x?
015. Health freak ? ehh..mane der
016. Drink or Smoke? ? never kot!
017. Do you have a crush on someone?? hmm..ade kot
018. Eat or Drink ? x..tgh diet!
019. Piercings ? x de
020. Tattoo ? dun want laaa..painful



FIRSTS:
023. First piercing ? never
024. First best friend ? my sister, Kak GG!
025. First award ? for my PTS..hahah, obsolete data!
026. First crush ? x tau laaa..x dek kot!
027. First pet ? heheh..x suke pet..
028. First big vacation ? banyak sgt..smpai da lupa
030. First big birthday ? every year kot!




CURRENTLY:
049. Eating ? peach~ nyam3
050. Drinking ? aqua siwa mineral water
052. I'm about to ? sleep
053. Listening to ? stickwitu, pussycat dolls
054. Plans for today ? cover balik lecture...
055. Waiting for ? balik malaysia


YOUR FUTURE:
058. Want kids?? 7 boley?
059. Want to get married?? tunggu abes housemanship
060. Careers in mind ? Family Medicine Specialist..insha Allah!



WHICH IS BETTER IN THE BOY/GIRL YOU LIKE?
068. Lips or eyes ? eyes..
070. Shorter or taller? ? shorter laaa
072. Romantic or spontaneous ? x memilih
073. Nice stomach or nice arms ? kind hearted..
074. Sensitive or loud ? both!
075. Hook-up or relationship ? relationship.....
076. Trouble maker or hesitant ? trouble maker

HAVE YOU EVER:
080. Lost glasses/contacts ? ade kot
081. Ran away from home ? technically never!
082. Held a gun/knife for self defense ? x pnah lg..
083. Killed somebody ? Allah save me from doing that!
084. Broken someone's heart ? selalu laa..
085. Been arrested ? x..
087. Cried when someone died ? of course..my grandparents..



DO YOU BELIEVE IN:
089. Yourself ? obviously..
091. Love at first sight ? maybe...
092. Heaven ? of course
093. Santa Claus ? nope..
094. Tooth Fairy? nope
095. Kiss on the first date ? lek2 r dlu...



ANSWER TRUTHFULLY:
097. Is there one person you want to be with right now → always..my family
098. Are you seriously happy with where you are in life → happy tapi nk blik malaysia!
099. Do you believe in God → yerp!!! AllahuAhad~
100. Post as 100 truths and tag 20 people →

5 jer boley?

Sunday, April 19

2 kisah, 1 entri


1. Suki suki pegang mayat!

masuk semester nih..baru kami dibenarkan pegang mayat.
pagi2 da beli sarung tangan getah..
supaya tangan x berbau formalin...

da banyak juga otot yang baru belajar..

doakan saya tabah melumati kesemuanya!


2. Kedai makan kotor yang pernah jadi tumpuan...

ISKANDARIAH, SABTU- Dalam jam 1030 pagi td ( 18 April 2009) selepas kelas praktikal.. pelajar-pelajar sction 4 first year lelaki pergi mengambil sarapan mereka di kedai 'Naser', yang mana merupakan kedai yang dikenali ramai dengan harga murahnya. Namun tanpa diduga seorang dari rakan kita yang menempah ruz bi firakh..atau dengan nama lainnye nasi ayam. Namun ulam dicita budu mendatang, nasi ayam yang dihidangkan dengan lauk tambahan iaitu seekor LIPAS goreng.(agak eksotik)..ngeh3. . Beliau terdiam sejenak lalu tanpa segan silu menjerit “ LIPASSS !!!” Hal ini menyebab rakan-rakan yang lain terkezut dengan kejadian yang berlaku.. Suasana menjadi kecoh seketika gara-gara pergaduhan antara pembantu kedai yang mana tidak mengaku salah dengan menyatakan yang lipas itu sbnyar nya ‘basal ma’li’. (bapak bongok btul lee..). Nasib baik tiada pertumpahan darah mahupun jurus2 silat dikeluarkan. Susulan kejadian ini, pelajar2 dinasihatkan agar tidak mengunjungi dan terus memboikot kedai tersebut.

Bedasarkan pengalaman senior2. Ada yang pernah termakan hidangan yang disertakan dengan ulat dikedai yang sama dan mereka juga telah memboikot kedai. Bukan itu sahaja, setiap minggu ada sahaja yang mengadu sakit perut dan cirit birit selepas makan di sana. Yang hairannya usaha ini hanya ‘hangat-hangat tahi ayam’ sahaja. Boikotan itu hanya berlangsung selama seminggu sahaja, lepas tu penuh balik kedai tu..

Jangan hanya tahu marah bila orang mengatakan ‘melayu mudah lupa’,’ muslim mudah lupa’ . Kerana jelas ‘pelajar medic alex MUDAH LUPA’..selepas ini dinasihatkan agar pelajar tidak lagi kesana..Namun tidak dipaksa untuk tidak membeli makanan di kedai itu. Ada juga makanan yang diyakini bersih seperti firakh baneh dan yang sama waktu dengannya.. Fikir-fikirkan lah..ini utk kebaikan bersama.

(entri bahagian kedua ini dibuat oleh kawan saya)

Thursday, April 9

bila result dimumkan...

sekali result diumumkan...

ada yang bersedih....ada yang berpesta...
apapun yang terjadi, berjalanlah tanpa henti..
terima kasih bagi yang mendoakan...

Anatomy B+
Biochemistry B-
Histology B
Physiology A-
Pharmacology B
Community Medicine B+
Terminology A

ini baru permulaan...

harap-harap tak ada yang nak drop medic lepas ni walau result hebat!

Friday, April 3

permulaan bulan baru...

bulan baru mambawa erti yang amat besar (boleh dikira besar la)
bagi saya..awal bulan ini setelah kira-kira dua minggu mengaharungi semster kedua..
semester ini mungkin dikatakan mencabar..
mencabar?
sepatutnya perkataan itu tak patut ada dalam kamus hidup pelajar perubatan..
tak ada yang tak mencabar, semua adalah mencabar dan tak perlu dibanding-banding.

tapi lepas belajar ilmu perubatan lebih lagi..
rasa macam tak sabar nak masuk hospital, jumpa pesakit sebenar.
kalau boleh nak tahu semua penyakit sekarang juga..
dan tak nak lagi duduk atas kerusi dewan kuliah yang agak keras..

sebut pasal mencabar..tadi siang saya ada praktikal Pathology Gross
isinya cuma belajar spesimen organ manusia yang telah di awet..
kalau tengok organ biasa memang rasa biasa.
tapi saya rasa kurang enak bila tengok bayi yang punya pelbagai kecacatan
diawet dalam balang berisi formalin...
rasa macam serotonin dalam kepala diaktifkan dan mengawal pusat muntah...
kata senangnya, agak loya...
kalau mayat biasa dah boleh biasakan diri...tapi dengan kanak-kanak saya kesian..
tak sanggup..

ada juga terlintas di fikiran saya..
saya nak ambil pakar perubatan keluarga...
definisinya...
"a specialty in medicine that are neither organ based or disease based but study of health by family centered from the first contact till rehab"
lebih kurang la maksudnya macam tu..
seronok juga jumpa orang..
sebab saya nak rawat orang macam abah, ma, along, abang ala, kak gg..
rasanya ni je ahli keluarga saya yang pernah jumpa Pakar Perubatan Keluarga U48...
memang diperlukan..

pendapat korang???