There was an error in this gadget

Sunday, April 19

2 kisah, 1 entri


1. Suki suki pegang mayat!

masuk semester nih..baru kami dibenarkan pegang mayat.
pagi2 da beli sarung tangan getah..
supaya tangan x berbau formalin...

da banyak juga otot yang baru belajar..

doakan saya tabah melumati kesemuanya!


2. Kedai makan kotor yang pernah jadi tumpuan...

ISKANDARIAH, SABTU- Dalam jam 1030 pagi td ( 18 April 2009) selepas kelas praktikal.. pelajar-pelajar sction 4 first year lelaki pergi mengambil sarapan mereka di kedai 'Naser', yang mana merupakan kedai yang dikenali ramai dengan harga murahnya. Namun tanpa diduga seorang dari rakan kita yang menempah ruz bi firakh..atau dengan nama lainnye nasi ayam. Namun ulam dicita budu mendatang, nasi ayam yang dihidangkan dengan lauk tambahan iaitu seekor LIPAS goreng.(agak eksotik)..ngeh3. . Beliau terdiam sejenak lalu tanpa segan silu menjerit “ LIPASSS !!!” Hal ini menyebab rakan-rakan yang lain terkezut dengan kejadian yang berlaku.. Suasana menjadi kecoh seketika gara-gara pergaduhan antara pembantu kedai yang mana tidak mengaku salah dengan menyatakan yang lipas itu sbnyar nya ‘basal ma’li’. (bapak bongok btul lee..). Nasib baik tiada pertumpahan darah mahupun jurus2 silat dikeluarkan. Susulan kejadian ini, pelajar2 dinasihatkan agar tidak mengunjungi dan terus memboikot kedai tersebut.

Bedasarkan pengalaman senior2. Ada yang pernah termakan hidangan yang disertakan dengan ulat dikedai yang sama dan mereka juga telah memboikot kedai. Bukan itu sahaja, setiap minggu ada sahaja yang mengadu sakit perut dan cirit birit selepas makan di sana. Yang hairannya usaha ini hanya ‘hangat-hangat tahi ayam’ sahaja. Boikotan itu hanya berlangsung selama seminggu sahaja, lepas tu penuh balik kedai tu..

Jangan hanya tahu marah bila orang mengatakan ‘melayu mudah lupa’,’ muslim mudah lupa’ . Kerana jelas ‘pelajar medic alex MUDAH LUPA’..selepas ini dinasihatkan agar pelajar tidak lagi kesana..Namun tidak dipaksa untuk tidak membeli makanan di kedai itu. Ada juga makanan yang diyakini bersih seperti firakh baneh dan yang sama waktu dengannya.. Fikir-fikirkan lah..ini utk kebaikan bersama.

(entri bahagian kedua ini dibuat oleh kawan saya)

5 comments:

~najihahfaizahazaman~ said...

salam..
1. bestnye dpt explore mayat dah yer...
smg tabah~~~!!:D
2. pergh..weh...ko penah pegi kat sane ke?
aku bace ni dahla sambil makan gule2 choclairs yg lembik kat mulut tu..
euu..
geli sungguh.,.

anaKarimah said...

wah, Dr Baem...mabruq r 'beramah mesra' dgn mumia tu...

eceh, jgn la kantoikan ke'habatan' misriyun..malu tu..tu baru mini kotor je..belum jumpa yg super lagi.. pepun, moralnya, masak sendiri lebih terjamin bersih suci lagi halaalan toyyiba! cuci bahan dgn selawat, kacau mknn dgn zikrullah lagi..

sapa2 mkn pon jatuh hati tuk lebih gada' beribadah..

nk mkn lua jgk ok, kena berbelanja lebih skit lah.. murah mknn, servis pon lebih2 murahan (^^,)

norain ishak said...

wowo..
pegang mayat..
nak jgak..
hahah..
lipas goreng..
cam rangup jer..
heheeh..

athirah ali said...

ewww.. i've only eaten there once! yikes lipas XD

abdullahkadir said...

ni komentar kurang mmbiina..

cikplak hasil report aku.nak kena saman ni!