There was an error in this gadget

Tuesday, February 24

2 lagi..

tinggal dua kertas peperiksaan lagi..
lepas tu saya akan merasa merdeka (hakikatnya tidak)
cuti inter-semester agak panjang..
9 hari..(kalau pelajar ALEX dapat cuti lama sikit...suka betul!)
yelah..kalau selama ni cuti sehari..hari jumaat
ramai yang kata hari jumaat tak seronok sangat cutinya..
mungkin sebab nak berjalan jauh sikit pun susah..
terikat dengan sembahyang jumaat!

cuti ni saya tak ada plan lagi..kalau boleh nak lawat Qahirah..
tak explore habis lagi ibu negara..
ada cadangan macam mana nak habiskan cuti?
takut pulak bosan...kalau Alexandria ni rasanya dah pergi ujung ke ujung..
dari Montazah ke Ra's at-Tin..
mungkin kalau ada masa nak juga ke Ma'moura, Abu Qir (Eir), dan belah-belah barat..
saja nak tengok..ada apa agaknya?
kalau sempat nak berjalan terus ke matruh..
bawa kamera kalau nak pergi matruh..jangan lupa!!
Matruh memang memanggil..dengarnya laut kat sana memang cantik.
Universiti ada buat lawatan ke Qahirah..tapi macam malas nak pergi..
tak nak la pergi lawatan macam masa tadika..

"ya anak-anak! ini piramid...cantik kan?"
"cantik cekgu!" dan "bla...bla...bla"

heheh..konon-konon dah besar tak nak lah ikut cara tu..
tapi kena pandai-pandai jaga diri...lepas cuti nak masuk semester 2!
heheh..cam ma saya pulak nasihat macam nih...
rindu ma n abah...

hah!!
baru ni ada dengar cerita pasal nak beli tiket balik..
saya dah tempah tiket..naik emirates..
dalam LE 4100 la lebih kurang..
ok la kot...
tapi transit kat dubai 14 jam...
mungkin boleh mintak hotel..harap-harap emirates baik nak bagi kami hotel!
dan boleh jalan-jalan kat dubai...heheh..tambah cop je kat passport!
ape lagi eh nak citer...
tak adalah kot..
hepi birthday pada baby-baby februari..
happy biryhday to Naqiuddin, Rahmat, Azri, Kadey dan Falah Hidayah..
untuk special punye birthday..hari 26 februari ye?

4 comments:

kepalakotak said...

mungkin kalo ikut rombongan u ada sedikit input tambahan?

lagi pun, hari tu kairo kena bom. x seram ke? mungkin dok kat asrama lagi baik..

hUr said...

aah la. g cairo, x pe ke? stil slamat ke?

Faizah Azaman said...

ayiem...trm kasih. aku la baby 26th February yg tercomey kan?

khairi said...

salam..kalau nak pergi cairo, jangan lupe ajak orang lain ye!