Sunday, March 15

eh..eh...da habis laa..

apa yang dah habis?
exam da habis n skrg ni cuti pon da habis...
cuti ari tu pergi mana?
aderlaaa..

abes exam...memang tak tau nak pergi mana..
ada pulak karnival sukan kat mansourah..semua orang pergi..tinggal aku sendiri..
masa tu memang ditakdirkan untuk jejak jugak Muhafazah Dakhiliyah..seronook jugak pergi Mansoura..mase pergi tuh sekali dgn Ramlee, Azhar, Zufar ngan Po..hehe..pergi nek peugeot..5 org jer..tapi selesa laaa..sampai malam tuh sempat la makan jap n Akmal, Afiq, Khairi dan Kudus ajak pergi Cairo..memang aku da ready bawak barang2 malam tu..mujor laa..

pastuh pergi Cairo naek coaster (bas kecik) ramai2..yang ader mase tuh aku, Afiq, Khairi, Akmal, Kudus, Ammar, Abu ngan Furqan. yang pompuan pon ade..
ade Irna, Diba, Anis, Hur ngan Areqa.
bak kate Areqa nih trip gamble..btol2
nih mmg btol2 gamble..
ktorg sampai kat ramsis pkol bpe ntah..lpas tu sewa hotel kat ramsis n tdo kat situ.banyak pulak konflik sebelum dapat hotel tu..aku ngan akmal n sumer la memang bersusah payah nk dapt hotel..last2 dpt la hotel namenye hotel Venus...aku da x kuar2 dr hotel tu sampai pagi esok. Letih!!!
pagi2 esok tu aku dah bangun dan nak pergi makan..tibe2 akmal call cakap van nak bawak kami jalan-jalan dah sampai..terpasa kami tangguhkan dulu niat nak makan. kami sewa EGP 300 sehari..dari 10pg -5 ptg..lama n untung jugak la kot.
kami keluar dan menuju bandar 6th October.hajat memang nak pergi Dream Park..
tapi bukan rezeki kitorang nk masuk taman tu sebab kitorang sampai masa tengah ribut pasir...
jadi banyak permainan kat Dream Park ditutup..sedeh btol!
takpela..kami kate nk pergi piramid..nak tgk2 pon jadi laa..tapi ribut jugak..x boleh turun..
sedeh lagi..
untuk mengubati kesedihan kami, kami dibawa oleh pakcik Magdy (driver van) ke kilang perfume..duduk2, bau2, tangkap2 gamba pastuh terus blah! sian kan pakcik promoter kat kilang tu...bese laa..student mane der duit bayar perfume mahal2...
pastuh keluar tu ade jumpe pulak pakcik jual pen Mesir..
aku pon beli laa..harga 15 genih jer sedozen..
lalu kami pon pergi la ke kilang buat papyrus pulak..masa tuh masing2 nak tulis nama atas papyrus..
tulisan pon nk tulisan kuno..kuikui...
buat la nama 13 orang..kongsi ramai2 memang best..
lepas tuh kami pergi makan kat restoran cina..
seronok kitorang makan pakai chopstick..
pastuh jalan2 la sekitar bandar Cairo..
last sekali pergi city stars..
mmg besar tp aku x beli ape2 pon
heheh..
c ya later!

No comments: