There was an error in this gadget

Monday, March 30

hilang.tempat.dituju.

bukan saya buat entri ini untuk katakan saya kehilangan rumah..

tapi sekarang betul-betul saya hilang tempat dituju
tempat yang dahulunya saya tuju untuk menyelesaikan masalah..
dulu tempat itu tempat saya berjumpa sahabat baik saya..
menceritakan masalah dan melangsaikan kekusutan.

kalau saya bersedih..rumah itu saya tuju..
kalau saya nak marah pun rumah itu saya tuju..
sebab rumah itu ada kawan-kawan saya yang 'cool'
yang boleh sejukkan kepanasan...
yang boleh meredakan amarah...

tapi sekarang rumah itu tidak lagi kawan-kawan saya yang 'cool' ini duduki..
kawan-kawan saya yang 'cool' ini telah dapat rumah baru..
syukur untuk mereka...dapat rumah juga setelah dikeluarkan pemilik rumah..
tapi saya terus hilang tempat dituju..
untuk minta dorongan...dan merasakan diri saya masih lagi ada kawan selain yang menyakitkan..
bukan tak nak pergi rumah tu..
tapi belum apa-apa kawan saya yang 'cool' itu cakap,
"sape nak ajak nko pg rumah?"
mungkin gurauan agak terlampau masa tu..
jadi saya pun pikir..tak apalah..semoga mereka aman bahagia..
lagi senang hidup kalau saya tak datang rumah..

saya ada dengar tazkirah...
tapi tak ingat sangat..
katanya...sesiapa yang beriman kepada Allah dan hari Akhirat, maka muliakanlah tetamu...
betul ke? tak pasti saya sekarang....
hmmmm....

6 comments:

luqmanbazlan said...

i love your post:)
to be frank, ze best!!:D

khairi said...

Yup, aku pun suka entri kali ni. Jujur dan berterus terang.

Faizah Azaman said...

untuk cari kawan baek, kita kena jadi baek mcm kawan yang kita inginkan...entri yang menyentuh!

kepalakotak said...

hmm.

x paham sngt.

tp nampak macam sedih.

aku turut bersimpati. serius.

luqmanbazlan said...

cheh amin pun menunjuk simpati.
HAHAA

katib bahanji said...

terima kasih pada yang bersimpati...
pape pon,...skrg mmg tgh mencari rumah kedua (berserta isinya)...