There was an error in this gadget

Wednesday, April 21

apresiasi

saya suka menulis, dulu saya selalu menulis.
mungkin lepas baca ni, ada yang cakap "itulah..orang da cakap dulu!"
ya..saya mengaku. saya silap.
saya anggap menulis bukan aset saya, aset orang macam kepalakotak.

saya tahu, saya tak sehebat kepalakotak dalam bab-bab menulis ni, tapi tetap saya
suka menulis.

saya silap. saya sepatutnya apresiasi bakat saya. bukan biarkannya dorman, kusam bertapuk dalam diri.

saya perlu menulis. katakan ia dari hatiku ada tanya, penulis tak menulis ke?
macam-macam jawapan saya berikan.

kenapa saya pilih id penulispahang kalau saya bukan penulis. apa signifikannya?
bagi sesiapa yang mengenali saya, rajin-rajinlah menanya, "awak dah menulis hari/minggu/bulan ini?".

terima kasih!

4 comments:

niktaufik said...

camne leh naik nama blog lam nie?
ish3...menulis la bila hendak menulis, jgn menulis kerana org lain...

niktaufik said...
This comment has been removed by the author.
ibrahemazamanzain said...

ouh..menulis juga perlukan paksaan dan gesaan. jangan biar idea stagnant jer..nanti busuk dan x fresh!kan?

Faizah Azaman said...

yup....dr dulu angah dah ckp!mulut pun dah berbuih...pot, pet, pot pet...apa kata mulakan dgn menulis travelog ayiem di sana...ada penerbit di sini berminat terbitkan genre mcm tu...atau jurnal dgn aplikasi BMT(bahasa melayu tinggi) bikin dr sekarang...angah pun dah dapat suntikan semangat dr Tuan Haji Anbakri, katanya "Faizah boleh jadi novelis!"