There was an error in this gadget

Saturday, January 23

life's like pathoogy jar


adakah hidup ini seperti jar di pathology department?

apa yang kita buat bila kita mengadap jar-jar ini?
sedaya upaya kita akan meneliti mana buruk, silap, bobrok jar tersebut.

apa yang kita buat bila kita menghadap jar-jar berjalan?
sedaya upaya juga melihat apa yang buruk, dan komen.

dan bagi membalas jasa kedua-dua aksi ini, kita diberi penghargaan...
pathology department akan beri kita 15 markah kalau kita pandai mengomen panjang lebar.
tapi rasenye Allah tak beri markah yang elok untuk orang yang kerjanya mencari salah orang lain.
bukan tak suka orang berdakwah, yang penting betul caranya...

nih ade citer...
satu hari kami pergi belajar dengan Dr. Basmaa di pathology museum...
disebabkan kelas pathology tuh pukul 12-2, muka masing-masing semua da mengantok.
jadi dr ni tanye
"why you look tired today? look so dull, opaque and lusterless?"
jadi kami berilah jawapan ala kadar jer..

kami pon terus belajar dan belajar...
tiba-tiba...



"this is the valve of the heart with previously defective and having bacterial endocarditis. it looks dull, opaque and lusterless"

dussh! aku pandang Dr. tuh...nak tergelak pon ade. die define kitaorg macam define pathology jars...jadi kesimpulannya, life's like pathology jars!

p/s:jom study praktikal anatomy, physiology dan pathology!
(good luck to my housemate tomorrow; Afiq= Physiology, Khairi=Anatomy)

6 comments:

anwar azhari said...

hahahahahahhaa...

sungguh lemb** utk ko memahami joke prof...

hahaha...

=))

lol

lemau

roffel

hanif hafiz said...

aku dengar prof tu kate muke aku macam kereta bmw..elegan, sporty n bergaya.

aku faham cmtula.. ;p

kepalakotak said...

zzzz.

khairi said...

thanks baem for wishing me gud luck n anatomy exam. gud luck utk ko jugak!

ummzaid said...

jantung manusia betul2 ke tu?

ibrahemazamanzain said...

>hahha..tept mcm paham plak?
>abu mmg elegan!
>tidurlaaa wahai amin..esk bngun awal!
>sama2 khairi!
>bukan kak, nih gambo amek dr sheikh googe..heheh..x ade gambo pathology jars kat univ.